Družba Suncontract svojim 2.600 odjemalcem, ki jim dobavlja električno energijo po sistemu letnega net-meteringa, s 1. 1. 2025 odpoveduje pogodbe o dobavi električne energije.
Družba Suncontract svojim 2.600 odjemalcem, ki jim dobavlja električno energijo po sistemu letnega net-meteringa, s 1. 1. 2025 odpoveduje pogodbe o dobavi električne energije.
Dotične odjemalce pri dobavitelju Suncontract obveščamo, da morajo zato do 30. 12. 2024 urediti menjavo dobavitelja ali oddati zahtevo za zasilno oskrbo, oziroma v izjemnih primerih zahtevo za nujno oskrbo. Merilna mesta tistih odjemalcev, ki tega ne bodo storili in do konca tega leta ne bodo imela sklenjene pogodbe o dobavi električne energije, bo elektrodistribucijsko podjetje (v skladu s 143. členom Zakona o oskrbi z električno energijo), odklopilo od omrežja.
Odjemalce opozarjamo, da morajo torej v vsakem primeru aktivno pristopiti k rešitvi situacije, v kateri so se (ne po svoji krivdi) znašli. Tudi v primeru, če si ne bodo uredili menjave dobavitelja, tudi v sistem zasilne oskrbe v nobenem primeru ne bodo prevzeti avtomatsko, pač pa morajo to izrecno zahtevati. Zakon o oskrbi z električno energijo namreč v drugem odstavku 32. člena določa, da mora distribucijski operater na zahtevo odjemalca zagotoviti dobavo (tj. zasilno oskrbo) vsakemu gospodinjskemu in malemu poslovnemu odjemalcu.
To naj bo za odjemalce izhod v skrajni sili, saj je zasilna oskrba v primerjavi s prehodom na novega dobavitelja izrazito neugodna.
V sistemu zasilne oskrbe namreč ni letnega netiranja, temveč gre za standardno pogodbo o dobavi, na podlagi katere se tako električna energija kot dajatve zaračunavajo od celotnih izmerjenih količin, prevzetih iz omrežja. Zasilna oskrba ne predvideva odkupa oddane energije v omrežje, zato za oddajo v ceniku ni določene cene. Odkup oddane energije v okviru zasilne oskrbe torej ne poteka. To dejstvo je za odjemalcev s samooskrbo z letnim netiranjem še posebej pomembno. Opozarjamo tudi, da je cena električne energije v primeru zasilne oskrbe hkrati višja kot pri konkurenčnih dobaviteljih.
Sistem zasilne oskrbe je namreč vzpostavljen zato, da odjemalci oziroma njihova merilna mesta ob propadu dobavitelja ne bi bila odklopljena iz omrežja oziroma, bi pristali v sistemu zasilne oskrbe, če v kakršnem koli drugem primeru ne bi mogli dobiti dobavitelja.
Ne glede na to, ali je bil poslovni model SunContracta za uporabnike ugoden, ga je z odpovedjo pogodb s strani SunContracta konec. Z vztrajanjem pri tem dobavitelju ga odjemalci nikakor ne morejo ohranili, temveč si bodo izključno povzročali škodo, ki bo večja z vsakim mesecem odlašanja prehoda k novemu dobavitelju (najprej bodo plačevali visoko ceno zasilne oskrbe, s kasnejšo vključitvijo v sistem letnega netiranja pa bodo »izgubljali« zimske mesece z visoko porabo, ki bi jo lahko ponetirali s proizvodnjo v sončnih mesecih).
Uporabnike sistema zato želimo spodbuditi k aktivnemu iskanju novega dobavitelja, da bo dobava električne energije zanje nemotena tudi od 1. 1. 2025 naprej. Nekateri dobavitelji so po naših informacijah pripravljeni sprejeti te odjemalce. Dobavitelji, ki so doslej na naš poziv izrazili željo, da pomagajo, so:
– Petrol d. d. Dunajska 50, 1527 Ljubljana, kontakt: podpora.strankam@petrol.si ali 080 22 66
– ECE d.o.o., Vrunčeva ulica 2a, 3000 Celje, kontakt 080 22 04 (vsak delovnik med 7. ure in 20. ure) ali prodaja@ece.si
– GEN- I d. o.o., Vrbina 17, 8270 Krško, kontakt 080 15 58 ali info@gen-i.si
Za morebitne dodatne informacije glede menjave dobavitelja se uporabniki lahko obrnejo na dobavitelje električne energije, njihovi kontakti so na voljo na spletnem naslovu: https://sodo.si/sl/za-odjemalce/seznam-dobaviteljev-elektricne-energije.